Γραμμή βοήθειας για την αποζημίωση των επιβατών του πλοίου «Francesca» της ακτοπλοϊκής εταιρίας Adria Ferries, που ταξίδευε από το Bari προς το Durazzo (Δυρράχιο)

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ «FRANCESCA» ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ADRIA FERRIES: Μετά την τραγική υπόθεση του «NormanAtlantic» στις 28.12.2014 και την πυρκαγιά στο πλοίο «Sorrento» ανοικτά της ακτογραμμής της PalmadeMallorcaστις 28.04.2015, μια νέα πυρκαγιά ξέσπασε, για λόγους που ακόμη δεν έχουν αποσαφηνιστεί, στο μηχανοστάσιο του πλοίου «Francesca» της ακτοπλοϊκής εταιρίας AdriaFerries, στο οποίο επέβαιναν περίπου 260 άνθρωποι, περιλαμβανομένων επιβατών και πληρώματος, στη γραμμή από το Μπάρι προς το Ντουράτσο, όπου αναμενόταν να φτάσει στις 08.00 π.μ. Η φωτιά ξεκίνησε γύρω στη μία η ώρα τη νύχτα, αλλά αυτή τη φορά περιορίστηκε και κατόπιν κατασβέσθηκε από το πλήρωμα. Μόλις ενεργοποιήθηκε ο συναγερμός, γύρω στη μία η ώρα, ετοιμάστηκαν οι σωσίβιες λέμβοι αλλά δεν δόθηκε εντολή εγκατάλειψης του πλοίου, καθώς γύρω τις 02.30 π.μ. ήταν ξεκάθαρο πως η φωτιά είχε κατασβεστεί από την πυροσβεστική του πλοίου και δεν υπήρχε κανένας κίνδυνος για τους επιβάτες. Το πλοίο βρίσκονταν ακόμη κοντά στην ακτογραμμή της Pugliaκαι αμέσως το πλησίασαν τρία πλοία των λιμενικών Αρχών του Μπάρι και της πυροσβεστικής. Επίσης, ειδοποιήθηκαν ρυμουλκά στο Μπάρι και τη Μπαρλέττα. Το μηχανοκίνητο πλοίο «Francesca» είχε, ούτως ή άλλως, αφεθεί ακυβέρνητο, και επέστρεψε το πρωί στο λιμάνι του Μπάρι με τη βοήθεια ενός ρυμουλκού. Δεν υπήρχαν τραυματισμοί και η κατάσταση των επιβατών ήταν καλή παρά την εμπειρία που έζησαν, ειδικά μετά τις πολύ γνωστές και πρόσφατες πυρκαγιές σε πλοία που κατέστη αδύνατο να περιοριστούν και εξελίχθηκαν γρήγορα – όπως στην περίπτωση του «NormanAtlantic» που κατέλαβε ολόκληρο το πλοίο – προκαλώντας τραυματισμούς και θανάτους στους επιβάτες, κάποιοι από τους οποίους ακόμη αγνοούνται.

Το πλοίο «Francesca» μετέφερε 201 επιβάτες (εκ των οποίων 50 ήταν Ιταλοί) και 53 μέλη πληρώματος, εκ των οποίων 20 ήταν Ιταλοί. Για καθέναν από αυτούς μπορεί να κατατεθεί αίτημα αποζημίωσης, βασιζόμενη στη δραματική εμπειρία που έζησαν εν πλω, καθώς και στην ταλαιπωρία τους λόγω της μη έγκαιρης μετάβασής τους στο Durazzo, η οποία πραγματοποιήθηκε με άλλο πλοίο την επόμενη μέρα.

Είναι ξεκάθαρο πως ο αριθμός των πυρκαγιών τους τελευταίους μήνες σε πλοία συνδέεται και με την τρέχουσα οικονομική κρίση, η οποία ενδεχομένως οδηγεί σε κακή συντήρηση των πλοίων και σε μια πολιτική εξοικονόμησης δαπανών για τις ναυτιλιακές εταιρείες, εις βάρος της ασφάλειας των επιβατών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ: Είμαστε μια ομάδα δικηγόρων και εξειδικευμένων νομικών συμβούλων σε υποθέσεις ναυαγίων και μαζικών καταστροφών. Είμαστε οι βασικοί πολιτικώς ενάγοντες στη δίκη για το ναυάγιο του πλοίου CostaConcordiaκαι εκπροσωπούμε μέχρι και σήμερα περίπου εκατό επιβάτες στην ποινική δίκη αυτής της υπόθεσης κατά του καπετάνιου FrancescoSchettino. Επίσης, είμαστε πολιτικώς ενάγοντες στην υπόθεση του NormanAtlantic, εκπροσωπώντας περίπου 50 επιβάτες και συγγενείς τριών αγνοούμενων λόγω της τραγικής πυρκαγιάς που ξέσπασε στο πλοίο της εταιρίας AnekLines, στις 28.12.2014. Επίσης, έχουμε εμπλακεί στην υπόθεση της πυρκαγιάς του πλοίου «Sorrento» της εταιρίας Transmediterraneaπου ξέσπασε στις 28/04/2015 ανοικτά της PalmadeMallorcaκαι συμμετέχουμε ενεργά σε όλα τα στάδια των ποινικών ερευνών και δικών σε σημαντικές ποινικές υποθέσεις που αφορούν θύματα που έχουν υποστεί σωματικές βλάβες ή οικονομική ζημία, καθώς και σε πολλές άλλες διαδικασίες προστασίας θυμάτων μαζικών καταστροφών.

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ: Σε αστικό επίπεδο, είναι αναγκαίο όλοι οι επιβάτες του πλοίου «Francesca» να υποβάλλουν άμεσα αίτημα για αποζημίωση – όπως έχουν κάνει και ορισμένοι από τους επιβάτες που ήδη εκπροσωπούμε – με την αποστολή Αιτήματος Αποζημίωσης στην εταιρεία «AdriaFerries» για κάθε επιβαίνοντα. Σε ποινικό επίπεδο, συνιστούμε την άμεση κατάθεση καταγγελίας-μήνυσης στην Εισαγγελία του Μπάρι, με αίτημα την κατάσχεση της περιουσίας της «AdriaFerries» και την επιβολή των απαγορεύσεων που προβλέπει ο ιταλικός νόμος 231/2001, ώστε να διασφαλιστεί η αποζημίωση των θυμάτων, σε περίπτωση που οι ασφαλιστικές εταιρείας αρνηθούν, για οποιοδήποτε λόγο, να καταβάλουν αποζημίωση. Διαθέτοντας εξειδικευμένη εμπειρία στον τομέα των θαλάσσιων καταστροφών, είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε τις παραβάσεις των κανόνων ασφαλείας και την μη εφαρμογή των διαδικασιών που ακολουθούνται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, γεγονότα που συνεπάγονται σοβαρές ευθύνες για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Σε περίπτωση που προκύψει, συνεπεία της έρευνας των λιμενικών και των δικαστικών Αρχών του Μπάρι, και δυσλειτουργία ή υποψίες παράβασης των κανόνων ασφαλείας ή έλλειψη προετοιμασίας του πληρώματος για τέτοιου είδους περιστατικά, τότε αυξάνεται η ευθύνη της εταιρείας και το ύψος της αποζημίωσης μέσω του αιτήματος για «τιμωρητική αποζημίωση» κατά το πρότυπο των ΗΠΑ, το οποίο εκτός από την καθαρά «αποζημιωτική» φύση του (αποκατάσταση της βλάβης και της ζημίας), έχει και χαρακτήρα πρόληψης μελλοντικών παρόμοιων παραβάσεων για όλους τους εμπλεκόμενους (πλοιοκτήτες ή μεταφορείς). Στην υπόθεση του «CostaConcordia» έχουμε υποβάλει αίτημα τιμωρητικής αποζημίωσης, αυξάνοντας τις αξιώσεις αποζημίωσης στην ποινική δίκη σε πάνω από 500.000 € ανά επιβάτη.

 

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ: Επειδή η λίστα των επιβατών δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένη, θα πρέπει να αποδειχθεί ότι ήσασταν επιβάτης του πλοίου στο οποίο ξέσπασε η πυρκαγιά. Ακόμη και δίχως το απόκομμα του εισιτηρίου, αρκεί να αποδειχθεί η παρουσία σας στο πλοίο με βάση κάποιο πιστοποιητικό άφιξης και την αναγνώριση από την Εισαγγελία του Μπάρι. Φυλάξτε με επιμέλεια τη λίστα με τα πράγματα που χάσατε στο ατύχημα, τις επιπλέον δαπάνες που πραγματοποιήσατε και όλα τα αποδεικτικά πληρωμής και τα ιατρικά πιστοποιητικά, τις αποδείξεις για τα έξοδα μεταφοράς σας και τις δαπάνες που πραγματοποιήσατε για την επιστροφή σας στο σπίτι σας ή για την επιμήκυνση της διάρκειας του ταξιδιού σας και για τις ιατρικές επισκέψεις που πραγματοποιήσατε. Επισκεφθείτε έναν ψυχίατρο – κατά προτίμηση δημόσιου νοσοκομείου – προκειμένου να διαπιστωθεί αν πάσχετε από άγχος και από διαταραχή μετατραυματικού στρες, και λάβετε μία βεβαίωση σε περίπτωση θετικής διάγνωσης. Η προθεσμία υποβολής της μήνυσης είναι 90 ημέρες, αλλά είναι σημαντικό να αποστείλετε άμεσα εξώδικη δήλωση με αίτημα αποζημίωσης και να προβείτε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στην κατάθεση της μήνυσης, προκειμένου να μπορέσουμε να σας συμπεριλάβουμε στη διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει και να ωφεληθείτε των κατασχέσεων που ενδεχομένως θα διαταχθούν.

 

ΤΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΜΕ: Η έμπειρη ομάδα των δικηγόρων και εμπειρογνωμόνων μας στο ναυτικό δίκαιο και τις μαζικές καταστροφές, όχι μόνο παρέχει πλήρη νομική βοήθεια για την επίτευξη της πιο δίκαιης νόμιμης αποζημίωσης, αλλά έχουμε παράσχει και παρέχουμε πληροφορίες σε όλο και περισσότερους επιβάτες, βοηθώντας ομάδες επιβατών να επιστρέψουν στο σπίτι τους, αναγκάζοντας τη ναυτιλιακή εταιρεία να εξασφαλίσει την επιστροφή τους και να πληρώσει τις αρχικές δαπάνες για τις βασικές τους ανάγκες. Αντί να προβούμε σε νομικές ενέργειες σε ομαδική βάση, γνωρίζουμε από την εμπειρία μας ότι κάθε περίπτωση πρέπει να εκτιμάται ξεχωριστά και να υπόκειται σε ξεχωριστή ανάλυση της ζημίας και του άγχους που υπέστη κάθε επιβάτης βάσει της προσωπικής του εμπειρίας. Με τη βοήθεια του εξωτερικού μας συμβούλου/πραγματογνώμονα, κορυφαίου στην Ιταλία ειδικού επιστήμονα για μετατραυματικές διαταραχές, ο οποίος υπήρξε σύμβουλός μας και στις υποθέσεις του «CostaConcordia» και του «NormanAtlantic» και έχει διατελέσει σύμβουλος του αρμοδίου Υπουργού για καταστροφικά γεγονότα όπως το Τσερνόμπιλ, μπορούμε να αξιολογήσουμε τις ψυχολογικές επιπτώσεις που έχει η συμμετοχή σας σε μια ιδιαίτερα τραυματική εμπειρία, όπως η πυρκαγιά στο πλοίο και η παραμονή σε αυτό για ώρες εν μέσω δυσχερών φυσικών συνθηκών και σε κατάσταση τρόμου, προκειμένου να καταρτίσουμε μια εμπεριστατωμένη έκθεση που θα επιτρέψει τη δίκαιη αποζημίωσή σας.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ: Λειτουργούμε με πολύ ξεκάθαρο και διαφανή τρόπο: θα σας βοηθήσουμε χωρίς προκαταβολή και χωρίς έξοδα για εσάς. Η μόνη δαπάνη που θα σας επιβαρύνει είναι το κόστος για την απόκτηση των ιατρικών πιστοποιητικών. Προφανώς οι δικηγόροι μας δεν εργάζονται δωρεάν. Η μέθοδος πληρωμής που εφαρμόζουμε βασίζεται στην επιτυχή έκβαση της υπόθεσης (αμοιβή επιτυχίας) ως ποσοστό επί του ποσού της αποζημίωσης που θα σας επιδικασθεί. Για τη συγκεκριμένη υπόθεση, αυτή είναι η πιο συμφέρουσα και πιο δίκαιη για τα θύματα μέθοδος πληρωμής, διότι δεν χρειάζεται να καταβάλλουν έξοδα ή να διακινδυνεύσουν να πληρώσουν σημαντικά ποσά για αμοιβές δικηγόρων. Οι δικηγόροι της ομάδας μας θα πρέπει να δουλέψουν προκειμένου να επιτύχουν τις μέγιστες δυνατές αποζημιώσεις προς όφελός σας, στο συντομότερο δυνατό διάστημα. Η ομάδα μας θα καλύψει όλο το κόστος, τόσο κατά την εξωδικαστική διαδικασία (επιστολές, εξώδικα αποζημίωσης, διαπραγματεύσεις, συναντήσεις κλπ.) αλλά και κατά τη δικαστική διαδικασία που θα λάβει χώρα για τους πελάτες μας (μηνύσεις, εκπροσώπηση πολιτικής αγωγής στα ποινικά δικαστήρια, αίτηση κατάσχεσης κλπ.).

Έχουμε εγκαταστήσει γραμμή απευθείας επικοινωνίας και ένα forum/BLOG για τους επιβάτες με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών και συμβουλών σχετικά με τις δυνατότητες αποζημίωσης από ναυάγιο-πυρκαγιά.

 

Η διαδικασία ανταλλαγής εγγράφων και ενημέρωσης θα γίνεται κατά κύριο λόγο ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας μας, χωρίς να παραστείτε στα γραφεία μας, αλλά και μέσω email, τηλεδιασκέψεων, τηλεφωνικά ή και με προσωπική συνάντηση σε κάποιο απο τα γραφεία μας σχεδόν σε όλες τις πόλες της Ιταλίας, ή στην Ελλάδα και την Αλβανία.

Επικοινωνήστε μαζί μας τηλεφωνικά ή/ και μέσω email για την παροχή δωρεάν άμεσων συμβουλών από τους εξειδικευμένους συνεργάτες μας, οποίοι μιλούν Αγγλικά – Έλληνες και Αλβανοί δικηγόροι είναι επισης διαθέσιμοι.

Απευθείας γραμμή νομικής υποστήριξης (24ωρη): +39 340 2602504

email [email protected]

Φιουμιτσίνο (κεντρικά γραφεία) 06 89,019,172

Ρώμη (Δικηγόρος. Massimiliano Gabrielli)

Μιλάνο (Δικηγόρος, Cesare Bulgheroni)

Μπιέλλα (Avv. Alessandra Guarini)

Μπάρι (Avv. Domenico Chirulli)

Αθήνα (Ανν. Κρίτων Μεταξόπουλος)

Τίρανα (δικηγορική εταιρία)

Ντουράτσο (Δυρράχιο) (δικηγορική εταιρία)